BU HAFTA SONU HANGİ SERGİLERE GİDELİM?

GONCA SEZER, KUYRUK MESELESİ, GAMA GALLERY31562826_10155754190759272_7319534586407419904_n
Sezer’in çalışmaları; sosyal, kültürel aidiyetler üzerine oluşturulan kimlikler, kadın ve çevre odaklı sorunlar üzerinedir. Sanatçı ‘Kuyruk Meselesi’ adlı sergisinde, aile arşivinde bulduğu, teyzesine ait, cumhuriyetin ilk yıllarında okutulan Tabiat Bilgisi dersi defteri çizimleri üstünden, zaman içinde farklılaşan sosyal ve ekolojik durumu inceliyor, izlenimlerini desen ve fotoğraflarıyla gözler önüne seriyor.

CEMAL GÜRSEL SOYEL, ON THE RUN, C.A.M. Galeri31793378_1616847038406838_5036662544056451072_n
Cemal Gürsel Soyel ‘şehir insanlarının yaşadıkları yerlerde bıraktıkları izleri takip ettiğini, sanatının dilinin bu izlerden oluştuğunu’ dile getiriyor. Kıbrıs’ta yaşadığı yıllarda, savaşın getirdiği kaos ve sürekli bir göç hali, sanatçı için halen hem içsel hem de fiziksel olarak devam ediyor. Tutkulu sanatsal tavrı, güçlü soyut üslubunda ustaca kullandığı renk kombinasyonları ile yarattığı karmaşık komposizyonlar resmin iç meselelerini izleyiciye çarpıcı bir biçimde sunuyor. Cemal Gürsel Soyel, resimlerinin yapısını güçlü bir estetik ve görsellikle birlikte harmanladığı sağlam bir teknikle oluştururken onun için önemli olan tek şey sağlam ve iyi bir resim yaratmak.

1968: YARIM ASIRLIK GENÇ, PİRAMİD SANAT31944848_1520276168102096_8834146728803303424_oPiramid Sanat, 1968 Kuşağı’nın 50. yılı vesilesiyle bir sergi ve etkinlikler dizisini izleyicilerle buluşturuyor.Küratörlüğünü Bedri Baykam’ın yaptığı sergide Ertuğrul Akyüz, Resul Aytemur, Bedri Baykam, Sinan Eren Erk, Bahri Genç, Genco Gülan, Murat Havan, Horasan, Nesren Jake, Ekrem Kahraman, Serhat Kiraz, Seydi Murat Koç, Komet, Ergin Konuksever, İrfan Okan, Ardan Özmenoğlu, Denizhan Özer, Nedret Sekban, Ceren Selmanpakoğlu, Yusuf Taktak, Anıl Taşezen, Mehmet Yılmaz’a ait çalışmalar bulunuyor.

MECAZİ MEKAN, MARSİSTANBUL31770311_2437422906284002_382781972344209408_n

MARSistanbul 10 Mayıs-3 Haziran 2018 tarihleri arasında ‘Mecazi Mekan’ sergisine ev sahipliği yapıyor. ‘Mecazi Mekan’ sergisi, toplumsal hareketlerin mekan, iktidar ve hafıza ile ilişkisini araştırıyor. Serginin referans noktası, Louis Henderson’ın, 1952’de çıkan ve Kara Cumartesi olarak da anılan Kahire Yangını’ndan esinlenen ‘The Day Before the Fires’ (2012) isimli videosu. Mecazi Mekan, Kahire örneğinde olduğu gibi döngüsel bir şekilde, benzer toplumsal hareketlere sahne olan kentsel mekanı, yüzyılın en büyük problemlerinden biri olan ‘hatırlama’ eylemi için başlangıç noktası olarak ele alıyor. Sergiye, Ala Alhassoun, Keywan Karimi, Louis Henderson, Sibel Horada, Metehan Özcan, Neriman Polat, Özge Topçu, Pınar Öğrenci ve Selini Halvadaki katılıyor.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s