7 MAYIS- 13 MAYIS HAFTASI SERGİLER

7 MAYIS

29744879_1586744414771912_4075115855979620979_o
Zilberman Gallery – Simon Wachsmuth- “Dramatization” – Ana Sergi Mekanı

Simon Wachsmuth, belleğin cisimleşme biçimleriyle ilgileniyor ve tarihin kültürel alanda (yeniden) inşa edilme süreçlerini ele alıyor. Çalışmaları, materyal izler, temsiller ve bunların şimdiki zamanda başvurulan kullanım şekilleri arasındaki ilişkiyi sorguluyor. Wachsmuth, sıklıkla yaptığı gibi geçmişe dair sahip olduğumuz imgelere odaklanırken  tarih anlatıların doğruluğuna ve güvenilirliğine,  bu anlatıların eleştirel düşünmemizdeki etkilerine dair sorular soruyor. “Qing” isimli video çalışması, 2016/17 yıllarında MARTA Herford Müzesi* için üretildi. “Pax Optima Rerum” (Barış En Büyük İyidir) isimli yerleştirme sergide yer alan çalışmalardan birkaçı.

8 MAYIS

30762540_10155805807223541_622337754713292800_n
Kurtuluş Rum İlköğretim Okulu- Murat Balcı- “Evcil Sesler / Diğer Taraf” 

“Evcil Sesler” serisi, okullarda sıkça söylenen çocuk şarkılarından, sanatçının seçtiği 12 tanesinin, onlara eşlik eden birer resimle yeniden yorumlanışıdır. “Diğer Taraf”  ölmüş kişilerin gittiği yer olarak adlandırılır.  Eğitimin tek yönlülüğü ve zorlayıcılığı çocuğun “kendi olma” ihtiyacına rağmen bir model kalıbı oluşturur. Evcil Sesler serisindeki şarkıların idealize ettiği model çocuk-öğrenci tipine karşın “Diğer Taraf”taki çocuk bireyler bu üretim bandının defolu ürünleridir.

8 MAYIS

31823835_1712285118854462_5020469752846352384_n
Art On İstanbul- Olgu Ülkenciler- “İnsanlığın Yıldızının Parladığı Anlar”

“İnsanlığın Yıldızının Parladığı Anlar” sergisi, adını Stefan Zweig’ın kısa denemelerinden oluşan kitabından alıyor. Sanatçı, tarihin çarkını devrimden yana döndüren mihenk taşı niteliğindeki olaylar ve karakterler üzerinden bir anlatı kuruyor. Resimlerinde, insanlığın uzayla ilk teması ve aydınlanmanın yolunu açan Fransız Devrimi gibi olayların yanı sıra köleliğe başkaldıran Spartacus, II. Dünya Savaşı’nda ülkesini terk etmeyi reddeden ve Leningrad Senfonisini besteleyen Şostakoviç gibi tarihe yön veren karakterleri konu ediniyor.

8 MAYIS

30425295_1884935448217835_995940555871770958_o
Antonina Sanat Galerisi- “Hafıza Kürü” 

Sergide bir araya gelen işler hafızayı aramanın o kadar da zor olmadığına odaklanarak, izleyiciyi geçmiş hatıraların ve yaşanmışlıkların izlerini sürmeye davet ediyor. Benimsenmiş / dayatılmış olgulara karşı duruşun göstergeleri olarak sanatçılar ürettikleri serileri ile sanatın yalnızca sanatı icra edenler için değil, izleyici üzerinde de etki bırakan, iyileştirici gücüne vurgu yapıyorlar. Sergide “nemf” serisinin bir bölümünü tanık olacağımız Performans Sanatçısı Ayça Ceylan, Kilyos’tan Karaköy’e kadar uzanan beden-mekan yapılanması üzerine uzun dönemli bir deneydir. Deneyde 20. yy’da İstanbul’da açılan plajlar ve 1970’lerde bu plajların çoğunun kapatılması performans sanatçısının nemf (su perisi) personası üzerinden inşa edilir. Sergide “Gynaeceum – Kadınlar Mahfili” serisinden çalışmalarıyla yer alan sanatçı Ahmet Rüstem Ekici, kadının anaerkilden ataerkile evrimine geçişini ele alırken üreme, iktidar ve isimlerini yaşatma hırsı olarak mimariyi kullanan kadınların kurguladıkları dünyalardan, hamisi oldukları yapılardan eklektik bir manzara sunuyor.

8 MAYIS

31230561_10155929564663248_216580511758634716_n
Galeri Baraz- Mehmet Gün

9 MAYIS

30726141_1809505172689884_8469763235726651335_n
Büyükdere35 Kültür Sanat Platformu- Cins- “Mağaralar”

Cins “Mağaralar” adı verdiği bu sergide, bizleri kendi dünyasının sığınaklarına, bahçelerine davet ediyor. Tekinsiz gibi görünen figürler, ilk bakışta korkutucu olsa da kullandığı renk paleti ile tedirgin edici duruşlarından biraz olsun uzaklaşıyor; içine girdiğimizde neler olabileceğini düşünme konusunda bizi cesaretlendiriyor. 

10 MAYIS

31755427_627148070969138_7687612935782268928_n
KRANK Art Gallery- “Yer Değiştiren Ufuklar”

KRANK Art Gallery, küratörlüğünü Misal Adnan Yıldız’ın üstlendiği “Yer Değiştiren Ufuklar / Shifting Horizons” adlı karma projede Nilbar Güreş, Khaled Barakeh ve Neşe Karasipahi’nin eserleri yer alıyor. “Yer Değiştiren Ufuklar” zaman ve mekan içinde değişip duran varlığımıza ait durum ve şartların tezahürleri üzerine çeşitlemeler sunan bir proje. Nilbar Güreş’in “Sahnede Yağmur” adlı çalışması sanatçının araştırmacı yönüne dek tüm boyutlarıyla var olmanın eşlikçisi olarak nitelendiriliyor. Sergide Khaled Barakeh’e ait Suriye’nin yedi farklı siyasi bölgesinden çekilmiş gökyüzünü konu alan “The-7th”,  kadrajını yeryüzüne ve savaşın sert gerçekliğine çeviren “The Untitled Images”,  evrensel bir olgu olan zaman, Batılı olmayan yerel bir kültürde nasıl algılandığını irdeliyen “One Hour Is Sixty Minutes, And Vice Versa” adlı çalışmaları yer alıyor. Neşe Karasipahi’nin “Uzak” adlı heykel yerleştirmesi, uzaklara ulaşmayı olanaklı kılan gemi, sanatçının zihnin ve hayal gücünün tetikleyicisi olarak karşımıza çıkıyor.

10 MAYIS

31340525_1711291735631052_8745139269670010880_o
Plato Sanat- “Tatlı Küçük Yalanlar”

Tatlı Küçük Yalanlar, günümüzde görsel kültürün durumu ve güncel sanatın ona nasıl tepki verdiği üzerine odaklanan bir sergidir. Sergi, gösterip göstermemek, temsil etmek veya etmemekle ilgilenmektedir. Tatlı Küçük Yalanlar, gerçek ve yalan arasındaki bağlantılara ve aynı zamanda sanatın bağlamında ve yaşamın karşılıklı ilişkilerinde özgünlük ve yeniden üretim arasındaki ilişkiyi ifade eder. Düşünceden dile, vizyondan yalanlara, kavramdan yanılsamaya kadar, Tatlı Küçük Yalanlar, görsel bombardıman çağında yalanların ve hakikatin karşılıklı ilişkisini tartışan, eleştirel ve ironik bir gösterinin yanısıra biraz karanlık, acı ve biraz da alaycı bir sergidir. Marcus Graf’i kuratorlugunu, Melike Bayık’ın asistan küratörlüğünü üstlendigi sergide Antonio Cosentino, Berkay Tuncay, Berkay Yahya, Egemen Tuncer, Ekin Saçlıoğlu, Elif Biradlı
Mert Acar, Ozan Atalan, Sergen Şehitoğlu, Tutku Bulutbeyaz, Yunus Emre Erdoğan ve Zeynep Beler’e ait çalışmalar bulunuyor.

10 MAYIS
VERSUS ART PROJECT- Ömer Pekin- Tekinsiz. Gerçek. Tezahür.

Serginin detayli haberine daha önceki postumdan ulaşabilirsiniz.

10 MAYIS

30571873_990380174445918_2110800946505187328_o
Galeri Bu- Toprak Bek- “Kayıp Çocuk Cinayetleri” 

Zaman algısı, geçmiş ve gelecek düşünceleriyle insanın benliğini kemiren ve bitiren bir kurtçukdan ibarettir. İstediğimiz kadar politik veya dinsel yaklaşımlarla insani barışın olasılığından bahsedelim; sonuç yıkım olacaktır, kaos olacaktır. Nedenli ya da nedensiz bir topluluğa bağlı hiç bir kişilik asla kendi barışcıl dünyasında yaşayamaz. Her yetişkin bilinmeyenden korkan bir çocuktur ve her çocuk zamana karşı korkuyla büyümüş yetişkinlerin kurbanıdır. Kaybeden sadece fiziksel anlamda ki çocuklar değil ruhen olgunlaşmamış biz çocuk yetişkinler de kendi ellerimizle hazırladığımız cinayetin kurbanları olacağız.

11 MAYIS

31306694_10156293776058493_7901769312354959360_o

Dirimart Nişantaşı ve Dirimart Dolapdere- “Avangard ve Kıyamet: Julian Rosefeldt Filmleri ve Fotoğrafları”

Küratörlügünü  Heinz Peter Schwerfel sergide Julian Rosefeldt’in Avustralyalı oyuncu Cate Blanchett’i on üç farklı rolde izlediğimiz; dadaistler, sitüasyonistler, fütüristler gibi sanatçı gruplarının tarihsel avangard manifestolarının yeniden sahnelendiği film yerleştirmesi Manifesto (2015) yer alıyor. Ayrıca Dirimart Dolapdere’de gösterilen büyük ölçekli film yerleştirmesi In the Land of Drought (Kurak Topraklarda, 43’, 2015–17) ile Rosefeldt, hayali bir gelecekten Antroposen (İnsan Çağı) sonrasına—insanların dünya üzerindeki önemli etkilerinin sonuçlarına—izleyiciyi bu yoğun düşüncelerin içine çeken görsel bir dille bakıyor. Sessiz filmlerin siyah-beyaz estetiğiyle oynayan Deep Gold (18′, 2013–14), görsel bir şiir; avangard sanatın, cinsel özgürlüğün ve politik karmaşanın damgasını vurduğu çılgın 1920’li yılların Berlini’ne sürreal bir yolculuk niteliğinde. Filmden dokuz karenin fotoğraf baskısı, Dirimart Nişantaşı’nda gerçekleşecek film yerleştirmesinin yanı sıra görülebilir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s