Mağdur, Edilgen, Toplum ve Acımasız

Adahan İstanbul Hotel, 2 Mayıs- 17 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat Yönetimi öğrencileri Selin Holman ve Hande Ergüder’in M.E.T.A. isimli sergisine ev sahipliği yapıyor. Sergide Ali Alışır, Banu Çolak, Burcu Perçin, Nur Gürel, Olcay Kuş, Ozan Türkkan, Özcan Saraç ve Sibel Kocakaya’nın çalışmaları yer alıyor.

‘Kapitalist düzenle beraber, bireyler için yeni bir yaşam biçimi devreye giriyor. ‘Haz’ adı altında sonu gelmez bir satın alma duygusuyla, popüler olanın geçerli olduğu bir sistem düşüncesiyle yaşamlarını sürdürüyorlar. Toplumda kabul görmek, varlıklarını sürdürmek pahasına bir takım acımasızlığa maruz kalıyorlar. Örneğin sıfır beden olursam güzel olurum ya da televizyon ekranlarındaki gibi bir vücuda sahip olursam kabul görülürüm algısına bürünüyorlar.’ diyen ve çıkış noktalarını Adorno’nun ‘Kültür Endüstrisi’ kavramından alan Holman ve Ergüder,  ‘Hayatımızın öznesi olma hakkımız elimizden alınıyor’ cümlesini serginin odağına yerleştiriyorlar.

Ali Alışır
Ali Alışır, Sanal Mekanlar #05, Fineart Print, 175×116,5 cm, 2011

İnsanların anlık hazlardan yana olup, önüne gelen her şeyi tüketmesi modern dünyanın yarattığı bir kaos mu? Bu kaosta onların tektipleştiğini söyleyebilir miyiz? Son dönemlerde en çok satın alınan ürünlere baktığımızda son model cep telefonları, ünlü modacılardan veya mağazalardan ‘moda’ elbiseler, çantalar ve buna benzer daha nice ‘popüler’ eşyalar. Önceden beğendiğimiz bir elbise modelinin stokları sınırlıyken, şimdi sınırsızlaştı. Seri üretime geçildi. Patronların, müdürlerin ve buna benzer üst kademe yöneticilerin şirketlerindeki çalışan sayısı artarken, maaşlar gittikçe azalmaya başladı. Önemli olan insanları tatmin etmekti. İnsan artık ihtiyaçlarını gidermek için değil, kendilerini tatmin etmek için alışveriş yapıyorlar ve herkes aynı şeyleri alıyor. Modaya uymak uğruna kendi değerlerinden ödün veriyorlar. Modern toplumda yaşayan her birey (patronlar, çalışanlar, halk) ve her türlü tüketim objesi birer ‘meta’ haline geliyor.  İşte Holman ve Ergüder bu konuya odaklanıyor ve sergilerini bu temel üzerine oturtuyorlar.

Olcay Kuş
Olcay Kuş, Dört Farklı Tavşan,200X150cm, tuval üzeri karışık teknik, 2011

2 Mayıs’ta açılacak olan sergiye Adahan İstanbul Hotel, İstanbul Kültür Üniversitesi ve artON destek veriyor.

Kapak Görseli: Banu Çolak, Nowhere Is Perfect, Tekstil malzeme üzerine çok parçalı image transfer, 2 parça, 140×230 cm, 2016

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s