MAYIS AYINDA BİZİ NELER BEKLİYOR?

1. KIRKPARE, ASLI ÇAVUŞOĞLU, KRANK ART GALLERY, 5 MAYIS-1 TEMMUZ 2017

18010163_445862002431080_4108624577241619622_n

Krank Art Gallery, Ali Akay küratörlüğünde gerçekleştireceği yeni sergisi “Kırkpare” ile sanatçı Aslı Çavuşoğlu’nu ağırlıyor. Kadim bir kırmızı renge odaklanan “Kırmızı / Kırmızı”, yapay bir şekilde üretilmiş taşlar (Taşlar Konuşuyor) ve fotoğraf kağıdı üzerine pozlanan taklit mücevherler ile; adeta bir simülakr dünyasına ait olmaya başlayan tarihi, bu üç ayrı sanatsal çalışmanın birbirleriyle kesişmesiyle ortaya koyuyor.Bir simülasyon dünyasına ait olmaya başlayan tarih, bu üç ayrı sanatsal çalışmanın birbirleriyle kesişmesinden meydana gelmektedir. Artık model olmaktan çıkan simülakrlar, kendi başlarına işleyen ve kendi modellerini sanatsal olarak kurgulayan ve bu halleriyle de orijinal sanat eseri haline gelen parçalardan oluşmaktadır.

2. PAPA VE GALİLEO KÜÇÜK BİR ANLAŞMAZLIĞA DÜŞTÜ, GUIDO CASARETTO, ZİLBERMAN GALLERY, 09.05.17.06 2017

zilberman

Guido Casaretto özellikle son beş yıldır ürettiği çalışmalarında duyumsal algı süreçlerine odaklanıyor, başka bir olguyu temsil eden bir sistemi farklı materyaller kullanarak alışılagelmedik bir şekilde kopyalıyor. Bir gerçekliği taklit etmeye çalışan bilgisayar programlarını akla getiren bu çalışmalarda, orijinal ve onun kopyası arasındaki sınırlar bulanıklaşıyor. Bu sayede sanatçı, izleyicileri duyu algılarına duydukları güveni sorgulamaya davet ediyor.Casaretto yeni sergisi için ürettiği çalışmalarında, farklı elementlerin üst üste binmesiyle harekete geçen duyumsal algı ve benzer bir katmanlı üretim sürecini izleyen zanaatkarlık arasında ilişki kuruyor. Zanaatkarların kullandığı malzeme ve üretim süreçlerini izleyen Casaretto’nun çalışmalarında doğada var olan gerçek oluşumlar ve sanatçının onları kopyalayan müdahaleleri arasındaki farkı hissetmek zorlaşıyor. Sanatçı, bir yandan da Akdeniz havzasından farklı malzeme, jeolojik oluşum, ve mitolojik öyküleri kullanarak ağırlıklı olarak bu coğrafyaya özgü olan, sanat ve zanaat arasındaki ayrımın altını çiziyor.

3. BİR YAŞAM ARALIĞINDA, ADAHAN ISTANBUL, 4 MAYIS-14 MAYIS 2017

image2

Rutin, düzenli ve tekrarlı bir akış içinde tanımlı sınırlar oluşturarak bir güven alanı yaratır. Bu güven alanı, aşinalığı, bayağılığı ve rahatlatıcı bir ilgisizliği de içinde barındırır, risk oranını düşürür. Rutinin şiddeti, duyuları ve duyguları köreltir. Zaman içerisinde insan kendi rutinine dönüşecektir. Aşinalık, gündelik olanı örter ve ona tanıdığımız bir maske vererek onu ve ona dahil olanları bilmemizi güçleştirir. Rutin akış, engin bilinmezlikle dolu bir yaşamda sığ kıyıların cazibesini taşır. Küratörlüğünü Ecem Erinanç’ın üstlendiği “Bir Yaşam Aralığında” sergisi, Adahan Otel Sergi Salonu’nda 4 Mayıs – 14 Mayıs 2017 tarihleri arasında izleyiciyle buluşuyor.

(Görsel: Sabo- (EVE) Virüsü, Denek 03)

4.OBSTACLES, ZEYNEP BİRCED, POLİGON ‘THE SHOOTING GALLERY’, 6 MAYIS- 3 HAZİRAN 2017

zeynep birced

Zeynep Birced’in solo sergisi Obstacles (Engeller) 10-13, 6 Mayıs akşamı Poligon ‘The Shooting Gallery’ de Seyhan Musaoğlu’nun küratörlüğünde açılıyor.Eylül ayında Space Debris’de açılan Obstacles 1-9 in ikinci aşaması niteliğinde olan sergi, Birced’in mekana özel yerleştirmeleri ile son dönem işlerini kapsayacak. Birced, Obstacles’ı, üretimi geciktiren belirli edilgen faktörlerle bir yol haritası gibi tasarlarken, bireyin kişisel ve profesyonel hayatındaki sekteleri karşılaştırıyor. Engelle(n)me’nin yarattığı değerlendirilme yoksunluğunu mercek altına alan Birced, engellerin zamanla yaratıcı bir sürece ve sonuca dönüştürülebilirliğini sorguluyor. Sanatçı bu sürecin her zaman lineer ve ilerleyen değil, zaman zaman da gerileyen bir yönü olabileceği gerçeğini de kabulleniyor, ve hatta kutluyor. Çeşitli etkenler tarafından ortaya çıkan manileri günlük objeler ve imgeler üzerinden yeniden tanımlarken, bu süreçte kendi engellerini aşma prosesini de deneyimliyor. Yaratım mevhumunu irdeleyen sanatçı, bilineni değiştirmek ve dönüştürmek üzerine düşünürken bunun insan doğasının ve aklının üzerindeki yansımasını da sorguluyor. Maddenin var olan algısının ve münferit yaradılışının yıkılıp galerinin içinde yeniden inşası ile ilerlerlerken bu serginin önündeki engelleri aşmayı da hedefliyor.

5. CEZA SAHASI, SERKAN DEMİR, ARTSÜMER, 29 NİSAN- 10 Haziran 2017

ceza sahası

Sanatçı Serkan Demir son dönem işlerinin yer aldığı “ceza sahası” adlı kişisel sergisinde merceğimizi nüfusunun neredeyse yarısından çoğunu yaşanan iç savaş nedeniyle ülke dışına göç vermiş ve mülteci durumuna düşürmüş olan Suriye’ye çeviriyor. Göç hareketi ile başlayan bu zorunlu yolculuk güzergahı, mültecilerin pek çoğu için ne yazık ki bir ‘ceza sahası’na dönüşmüştür. Futbol literatüründen ödünç alınarak yorumlanan bu kavram ile sanatçı 2011 yılından bu yana tüm dünyanın tanık olduğu göç hikayelerinden ve medyada karşılaştığı görsellerden yola çıkarak oluşturduğu hikayeleri epik bir dil ile yorumlayıp görünür kılınmaya çalışıyor.

 

Kapak Görseli: Müge Kayacan, Oda Serisi

Reklamlar

MAYIS AYINDA BİZİ NELER BEKLİYOR?” üzerine bir yorum

  1. Valla uçuyorsun, turkıyeye fazlasın bile , bence yurtdısına acıl senı ıkı dk da kaparlar !!!!! eger oyle olmazsa ben bısı bılmıyorum

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s